Examenul maturității… A cui maturizare?



           A mea! A tuturor?!

În urmă cu un an, am susținut și eu acest minunat examen (fără ghilimelele de rigoare), care de la începutul clasei a 12-a mi-a oferit o viziune diferită asupra lumii. Mi-a dezvoltat limbajul și imaginația. M-a ajutat să mă maturizez. M-a motivat. Inițial eram speriată, ba chiar terifiată. Dar, pe parcurs, am învățat și m-am pregătit intens pentru cele trei materii: limba și literatura română, matematică și geografie. Mulțumită lui Dumnezeu și voinței mele de fier, am luat examenul cu note mărișoare, calificându-mă pe locul 15 din 358 (sunt foarte modestă…știu). M-am plâns, m-am crispat, m-am supărat și m-am speriat. Pentru ce? Pentru un amărât de examen a cărui subiecte au fost pentru repetenți? Toți amețiții au luat note mari și brusc s-au transformat în cei mai deștepți. (scuza-ți-mă pentru „amețiți”)

Bacalaureatul = un examen mediocru, care nu partajează elevii după nici un nivel și care este o simplă joacă pentru cei care au participat la zeci de concursuri (la care au luat și premii). La urma urmei, dacă te pui cu burta pe carte măcar cu două luni înainte de examen, vei lua pe puțin 6,50.

Merg pe principiul „Before&After”:

4 in 1-horz

În prima imagine sunt prezentate 4 modele de subiecte de bacalaureat: limba și literatura română (profil tehnologic), matematică (profil tehnologic), geografie și anatomie. În cea de-a doua, se subînțelege: bacalaureatul în anul 2020. 🙂 Ne întoarcem la grădiniță…

Deci: ce fel de maturizare? A cui? Când? Acum sau niciodată?

Țin să le urez mult succes celor care vor susține bacalaureatul anul acesta; dar nu numai la examenul din vară, ci și la simulările de la sfârșitul acestei luni. Mult optimism și mult învățat. Și nu vă bazați pe faptul că dacă anul trecut a cazul la subiectul III la limba și literatura română poezie, anul acesta veți avea roman sau nuvelă. Nu se știe niciodată…

Surse foto: Google; Edu 

23 de gânduri despre „Examenul maturității… A cui maturizare?

Adăugă-le pe ale tale

      1. Ei…stai liniştit. Este mai uşor la matematică decât la limba şi literatura română. Tu trebuie să te axezi fix pe variante: ori cele din 2009 (100 variante), ori cele care se scot an de an, in format „culegere”. Mare atenţie şi mult succes. :*

        Apreciat de 1 persoană

  1. Concluzia este că guvernul primește ce a comandat. Ei nu vor ca copii voştri să capete o educație decentă. Ei nu vor să gândiţi prea mult! De aceea în ţara noastră şi în întreaga lume a proliferat divertismentul, mas media, spectacole de televiziune, parcurile de distracţii, drogurile, alcoolul şi orice fel de divertisment care să ţină mintea umană ocupată, astfel ca să nu inoportunaţi pe oamenii ăştia «importanţi» dacă gândiţi prea mult.”
    Alex Jones, intr-unul din filmele sale despte conspiratia mondiala
    Mai multe aici
    https://popateapa.wordpress.com/2015/02/02/la-noi-ca-la-americani-cand-guvernul-vrea-ceva-rau-pentru-natiune-o-face/
    Tinerii bine pregatiti, inteligenti ca tine au devenit o Rara Avis

    felicitări pentru rezultate

    Apreciază

  2. Ma tot uit de prin clasa a6a la subiecte de bac, asa de curiozitate, si ma tot intreb: de ce se mai chinuie profesorii atat de mult sa ne pregateasca pentru examenul asta amarat cand e.foarte clar ca din an in an sunt subiecte din ce in ce mai usoare? Si de ce elevii se agita si ei in halul asta? Toti se comporta de parca merg la jocurile foamei :)) Eu una sunt îngrijorată de admiterea la facultate pentru ca acolo trebuie sa intru in numarul de locuri disponibile, alea sunt Jocurile Foamei :))

    Apreciază

      1. Vreau sa dau la medicina la Iasi si vreau neaparat sa intru acolo, macar la taxa. O sa ma apuc de invatat in vara (sunt clasa a11a si astept sa termin materia necesara pt admitere ca sa pot intelege ceva) si sper ca voi intra. Am nevoie de note foarte mari ca sa fiu admisa, avand in vedere ca ultima nota la buget anul trecut a fost 9,10 si la taxa 8,75. Dar o sa trec eu si de asta 🙂

        Apreciază

Ia un loc şi te ascult:

Blog la WordPress.com.

SUS ↑

LA ETAJ

We collect gazes, we collect souls. Now we have yours as well.

Poezie spontană

Fuziunea realității cu ficțiunea.

Poteci Însorite

munte, excursii, drumetii montane, stiri montane, ture mtb, sfaturi utile

Lupii Daciei

Blog pentru unitate nationala DACICA !

Oana the Cat

@oanathecat

Imola's blog

~locul unde gândurile mele prind viaţă~

Pe urmele vantului...

Blogul meu de calatorii. Povești din excursii, recomandări de locații, și tot ce-mi mai trece prin cap să împărtășesc cu prietenii pe care îi știu și pe care nu-i știu (încă)

Soft Coeur

Do everything with a good heart

Mihaela Roxana...

Viziune. Atitudine. Sarcasm.

JURNAL BIZAR

Un blog folositor! (cărți, gym, filme, seriale, frumusete, animale de companie, produse)

