„Ultima oră” de Ion Minulescu


La circ
Un accident banal —
Un acrobat,
Un salt mortal
Și
Acrobatul nu s-a mai sculat
Alămurile din orchestră au tăcut,
Iar clovnii din arenă au țipat
Dar publicul din staluri n-a crezut
Că poate fii un accident adevărat
Și-a fluierat
Zadarnic —
Mortul n-a mai înviat
Păcat de el !
Era un tânăr acrobat frumos,
Cu corpul tatuat de sus și până jos,
De care publicul se minuna,
Când îl vedea-ndoit ca un inel,
Sau când pe bara fixă se-nvârtea
Ca o morișcă de cafea
Cu balerina lângă el!

Dar balerina nu-l iubea!
Povestea lui?
Nu!
Povestea mea —
A mea,
A ta
Și-a altora!
Același accident de circ, banal
O zi «relache»,
Și-apoi, la fel,
Cu aceeași balerină lângă el,
Alt acrobat
Alt salt mortal!

O poezie extraordinară. Un poet superb. Ion Minulescu. „Ultima oră”. Citită într-un mod banal, fără atenție maximă, nu îți poate transmite nimic; nici măcar o zvâcnire a inimii. Recitată cu patos, cu dorința de a o înțelege până la ultimul punct și cu foarte mult suflet, îți poate smulge de pe chip o lacrimă. Îți poate „speria” pielea. În doar 5 minute, te poate transfera de la o stare la alta: de la râs la plâns. Dar mai presus de aceastea: cel mai mult îmi place cum unul dintre marii actori ai României, respectiv Florin Piersic senior, recită această poezie. Cadrul nu este unul excepțional (este o banală emisiune de cultură generală regizată), dar modul în care acest om se transpune din realitate într-o poezie în doar câteva secunde, mă uimește. L-aș asculta ore întregi și tot nu m-aș sătura… În continuare…

Surse: http://www.poezie.ro/; Youtube; Wikipedia

11 gânduri despre „„Ultima oră” de Ion Minulescu

Adăugă-le pe ale tale

  1. Frumos!
    Si eu colectionez vise si idei. Am deja o colectie bine conturata. Tu ai puterea, atat de rara, mai rara decat un bujor de munte, de a face oamenii mai buni. Doar sa vrei sa sufli cateva stelute din palma asupra lor. Lucru rar, lucru rar… cred ca nu ma insel.

    Apreciat de 1 persoană

    1. Eu nu am de gând să schimb oamenii. Eu știu că în primul rând trebuie să mă schimb pe mine. Am pretenții doar de la mine. Într-adevăr: nu vă înșelați. Dar nu se știe niciodată când se întoarce pagina.

      Apreciază

      1. Diana, dragă. O să-ţi dezvălui acum un secret, cu timpul o să te învăţ mai multe. Oamenii nu se schimbă în esenţa lor niciodată. Despre bărbaţi ştiu doar atât, la ei reuşeşte foarte bine „reciclarea”. Tu nu ai de unde să ştii, că eşti mică, dar în vechiul regim „reciclarea” era o treabă foarte serioasă. Tata mergea cam o dată pe an la „reciclare”, obligaţie de serviciu, o chestiune destul de misterioasă pentru mine pe vremea aceea. Am înţeles-o mult mai târziu. Pe scurt, ca să nu abuzez, o femeie adevărată ştie cum să „recicleze” un bărbat. Şi eventual să-l facă mai bun decât este.

        Apreciază

      2. Va rog sa nu credeti ca va adresati unui copil de 14-15 anisori. Ceea ce se intampla in vechiul regim, nu se intampla acum. Deci perioadele pot fi comparate. Doar atat. Mentalitatile, traiul, obiectivele…mai exact viata, s-au/s-a schimbat. Si femeia intotdeauna va INCERCA sa isi schimbe partenerul; pe urma, tine doar de el daca va avea sau nu loc acea schimbare.

        Apreciază

Ia un loc şi te ascult:

Blog la WordPress.com.

SUS ↑

LA ETAJ

We collect gazes, we collect souls. Now we have yours as well.

Poezie spontană

Fuziunea realității cu ficțiunea.

Poteci Însorite

munte, excursii, drumetii montane, stiri montane, ture mtb, sfaturi utile

Lupii Daciei

Blog pentru unitate nationala DACICA !

Oana the Cat

@oanathecat

Imola's blog

~locul unde gândurile mele prind viaţă~

Pe urmele vantului...

Blogul meu de calatorii. Povești din excursii, recomandări de locații, și tot ce-mi mai trece prin cap să împărtășesc cu prietenii pe care îi știu și pe care nu-i știu (încă)

Soft Coeur

Do everything with a good heart

Mihaela Roxana...

Viziune. Atitudine. Sarcasm.

JURNAL BIZAR

Un blog folositor! (cărți, gym, filme, seriale, frumusete, animale de companie, produse)

