Ce mai citim?


Fotografie-0024 Am împrumutat această carte de la bibliotecă acum o lună. Am ajuns acasă frumuşel, am scos-o din geantă şi am pus-o pe masă. În acea seară, vede mama cartea şi îmi spune că o cunoaşte pe autoare. Eram „poker face”. De ce? Din cauza a ceea ce a urmat să îmi spună. Mariana Solomon Lazanu, profesoară de limba şi literatura română la Colegiul Naţional „Vasile Alecsandri” Galaţi, un liceu bine cotat din oraş datorită numărului mare de elevi care vin de la olimpiade cu premii. Ok… Totul lapte şi miere până aici. Această „minunată” scriitoare a luat şpagă la bacalaureat. M-am documentat mai bine şi da: a luat şpagă în anul 2010. Ia uite ce citim noi… Nu îi pot asocia vreau apelativ, din cauza faptului că nu am idei. Trişatul şi scrisul nu prea se împletesc. Chiar dacă am aflat cine este dânsa, am încercat să citesc ceva din această carte. După câteva pagini m-am plictisit. Pe urmă am început să citesc fragmente pe sărite. Deci nu am dus-o la capăt. Un sfert genul epic, trei sferturi genul dramatic.

„Sinteză de experienţă de viaţă”:
1. Din ce am citit, m-am blocat când am dat de două frumoase greşeli: „(…) fie o mimează excelent, ca o actriţă de Hollyood.(…)” şi „(…) Abia atunci poate, poate, nu e sigură încă, soacra ta ducăuşă se va întoarce(…)”. Prima carte in care am găsit greşeli. Acestea fiind la două pagini distanţă. Oare câte aş mai găsi? Yes. I’m a little hater. Dar ce să fac? Eu nu mă schimb.
2. Au fost câteva lucruri care mi-au plăcut din piesele de teatru: scurte poezii. Am şi câteva exemple:
a) „Cea mai frumoasă femeie

Mă simt cea mai frumoasă femeie.
Am suflet ţesut în crâmpeie
de cale lactee.

Mă simt cea mai frumoasă femeie,
am cearcăne-albastre
din falduri de astre.

Sunt cea mai frumoasă femeie.
Sclipiri de turcoaz
îmi ard în obraz.

Sunt cea mai frumoasă femeie
când pe-aripi de cânt
îmi legăn un gând.

Ştiind că-ntr-o zi
dragostea mea se va muta într-o stea
mă simt cea mai frumoasă femeie!”

b)  „Când nora pleacă în lume,
Ne-nţelegem de minune!”

c)  „Deodat-aud foşnirea unei rochii,
Un moale pas abia atins de scânduri…
Iar mâini subţiri şi reci mi-acopăr ochii.”

d) „Bacu’ poate să sosească
materia să dospească!
Ne-am antrenat să-nvăţăm
metafore să comentăm!
Ştim acum şi limba spargă
totul pe roate-o să mergă!
Bacule, chiar poţi veni
suntem cei mai buni copii!
Bacule, te aşteptăm
numai zece noi luăm.”

 

Ia un loc şi te ascult:

Blog la WordPress.com.

SUS ↑

Poezie spontană

Fuziunea realității cu ficțiunea.

Oana the Cat

@oanathecat

Imola's blog

~locul unde gândurile mele prind viaţă~

Pe urmele vantului...

Blogul meu de calatorii. Povești din excursii, recomandări de locații, și tot ce-mi mai trece prin cap să împărtășesc cu prietenii pe care îi știu și pe care nu-i știu (încă)

Soft Coeur

Do everything with a good heart

Mihaela Roxana...

Viziune. Atitudine. Sarcasm.

JURNAL BIZAR

Un blog folositor! (cărți, gym, filme, seriale, frumusete, animale de companie, produse)

