Sulina


  1. Oraş şi port liber în judeţul Tulcea.
  2. Cel mai estic oraş al României.
  3. Transportul către oraşul Sulina se desfăşoară numai pe apă.
  4. Cimitirul (maritim) din Sulina este unic în ţară şi în Europa.
  5. Obiective turistice: Farul Vechi, Farul Nou, Casa Jean Bart, Faleza Sulinei, Palatul Comisiunii, Cimitirul, Biserica Sf. Alexandru şi Sf. Nicolae, Biserica Grecească Sf. Nicolae, Biserica de rit vechi Sf. Petru şi Pavel, Biserica Romano – Catolică Sf. Nicolae, Biserica Ortodoxă Sf. Nicolae şi plaja amenajată.
  6. Gata. Nu îţi mai spun nimic. Du-te şi tu şi vizitează Delta Dunării.

Am vizitat Delta Dunării cu ocazia unei tabere organizată de către D.J.S.T. Galaţi, în colaborare cu Asociaţia Mecanturist, instructor Horia Axinte. Proiectul desfăşurat în perioada 7-13 septembrie 2015, se numeşte „Omul în Deltă”. Obiective? Promovarea turismului în rândul tinerilor, educarea în spiritul supravieţuirii şi atragerea tinerilor către natură şi activităţi în aer liber. Au fost îndeplinite? Au foooost! Chiar dacă alţii au vizitat Delta Dunării pentru a două oară şi ştiau cum stă treaba prin Sulina, eu am ajuns pentru prima dată în viaţa mea în acea zonă, şi am fost super super super încântată de peisaj şi de atmosferă. Oameni puţini şi liniştiţi.
Am avut o săptămână la dispoziţie pentru a cunoaşte noi oameni, pentru a ne împrieteni cu ei, pentru a cunoaşte noi locuri şi pentru a desfăşura activităţile planificate. Când vremea nu ţinea cu noi, se schimbau priorităţile.
Ziua de luni a început cu plecarea de Galaţi, respectiv trecea bacului – de dimineaţă, ora 08:30. Următoarea oprire a fost oraşul Tulcea.

Această prezentare necesită JavaScript.

Am poposit în Tulcea până la ora 12:30, moment în care a început îmbarcarea pe vasul care ne-a condus către Sulina. Drumul cu vasul (care nu a oprit în niciunul din cele 7 sate dinspre Sulina) a durat în jur de 3 ore şi jumătate, 4. Dacă te plictiseşti, umpleţi telefonul de muzică – ai prize pe vas (funcţionabile); citeşte o carte, sau dacă eşti cu un grup, luaţi la voi cărţi de joc, rummy, table sau „Nu te supăra frate”. Idei „anti-plictiseală” sunt nenumărate, numai să stai să te gândeşti puţin.

7 zile de Sulina. Primele 3 zile au fost însorite, deci vremea a ţinut cu noi. Plaja fiind la 2 km de orăşel, am vizitat-o fooooarte des. Drumul se poate parcurge pe jos, cu taxi sau cu singurul maxi taxi din Sulina, unul special, care parcurge drumul de la orăşel la plajă (biletul costă 2 lei). Deoarece îmi doresc să mă menţin şi pe urmă să slăbesc, singurele mijloace de transport cu care m-am deplasat au fost propriile-mi membre inferioare. Conform unui calcul simplu, de două ori pe zi la plajă => 8 km pe zi. Mă simt genial! Într-altă zi, în care vântul se distra prin părul nostru, ne-am deplasat de la tabără la plaja amenajată şi pe urmă către digul care desparte Dunărea de Marea Neagră. Am avut de mers tot cam 2-3 km. Am fost doar 6 persoane din cele 14 implicate. Am povestit, am strâns scoici, melci şi am făcut poze. Marea, a adus la ţărm nenumărate meduze, destul de mărişoare  (moarte, clar).

Această prezentare necesită JavaScript.

Partea de plajă neamenajată este oribilă. Oribilă puţin zis. Gunoaie aduse din larg, lemn cioplit de apă şi nisip, zeci de meduze moarte şi tone de scoici sparte.

Această prezentare necesită JavaScript.

 

Fotografie-0012-17

Stânga: Dunărea
Dreapta: Marea Neagră
Drept înainte: Farul Nou, loc în care se poate ajunge numai cu barca.

Farul Vechi, este amplasat la nici 20 de metrii de tabară. Cu o înălţime de ~18 metrii, găzduieşte cabinetul de lucru al lui Eugeniu Botez, alias Jean Bart. Farul Vechi, reprezintă un simbol al activităţii desfăşurate de către Comisia Europeană a Dunării. Cele două săli de la parterul farului, sunt transformate într-un mic muzeu, în care găsim piese de mobilier, diverse obiecte de pe nave şi fotografii ale unor multiple personalităţi. Urcând în turnul farului, poţi observa panorama Sulinei, bucurându-te de o privelişte de nedescris. Noi am nimerit o perioadă a zilei mohorâtă, ne-a plouat timp de 10 minute (nu vă imaginaţi că a fost potop), iar la sfârşitul drăguţei ploi ne-am clătit ochii cu un superb curcubeu.

Această prezentare necesită JavaScript.

 

În fiecare după-amiază, ne plimbam pe faleză şi pe dig, intrând la o terasă sau stând la pescuit.

Această prezentare necesită JavaScript.

Ce m-a atras la această cafenea? Pe lângă faptul că este situată lângă Casa Jean Bart, gardul acesteia este realizat într-o oarecare proporţie din stâlpişori din piatră sub forma Farului Nou. Singura cafenea „altfel” din Sulina.

În alte două zile, ne-am plimbat în Deltă. Am plecat cu părere de rău de acolo, doar din cauza unui singur lucru: nu am vizitat Pădurea Letea. Oricum…peisajul este superb, atmosfera este liniştită. Foarte multe păsări şi foarte multă vegetaţie. Datorită faptului că în gaşcă am avut doi pescari înrăiţi, ne-am oprit pentru jumătate de oră în apropierea satului Cardon. Ce să faci? Ia drumul la pas până în satul respectiv. Un sat părăsit şi câteva case rămase în picioare. Am păpat şi cătinăăăă 😀 Foarte bună, dar mult mai bună este amestecată cu miere de albine. Nuferi galbeni şi albi la tot pasul în Canalul cu Nuferi şi verdeaţă ca la început de primăvară.

Această prezentare necesită JavaScript.

În ultima seară de locuit provizoriu în Sulina, am luat parte la un spectacol superb organizat de Primăria Sulina. 5 ansambluri ne-au încântat retina şi timpanul cu mişcările lor şi muzica pe care efectuează aceste „ţopăieli” (cum le numesc unii…). Din 5, am reţinut doar 3 nume ale ansamblurilor prezente: Hyperion, Apollonas şi Elpidas (aşa am înţeles eu – dacă cunoaşteţi, vă rog să mă corectaţi). Copii şi adolescenţi. Oameni talentaţi, care ştiu să zâmbească şi să fredoneze în timp ce dansează – ceea ce demonstrează că iubesc hobby-ul pe care îl dezvoltă. Ultimul premiul pe care l-au câştigat a fost la Sighişoara, în această vară.

Această prezentare necesită JavaScript.


Mai vreau in tabără! Mai vreau în Deltă! A fost o săptămână superbă. Ceva de medescris.
Eu vă salut şi vă pupăcesc. Să aveţi o zi superbă în continuare şi un weekend genial. Sper să vizitaţi şi voi Delta Dunării cât mai curând. Dar să vă duceţi vara!!!

Fotografie-0024-22-1

Fotografie-0009-38

9 gânduri despre „Sulina

Adăugă-le pe ale tale

  1. Am fost mai demult de doua ori la Sulina cate 7 zile….am colindat tot atunci si aprox. un sfert din Delta….am ramas foarte placut impresionat…imi doresc sa revin pe acele locuri sau macar pe drumul de la Tulcea la Sulina…

    Apreciază

Ia un loc şi te ascult:

Blog la WordPress.com.

SUS ↑

LA ETAJ

We collect gazes, we collect souls. Now we have yours as well.

Poezie spontană

Fuziunea realității cu ficțiunea.

Poteci Însorite

munte, excursii, drumetii montane, stiri montane, ture mtb, sfaturi utile

Lupii Daciei

Blog pentru unitate nationala DACICA !

Oana the Cat

@oanathecat

Imola's blog

~locul unde gândurile mele prind viaţă~

Pe urmele vantului...

Blogul meu de calatorii. Povești din excursii, recomandări de locații, și tot ce-mi mai trece prin cap să împărtășesc cu prietenii pe care îi știu și pe care nu-i știu (încă)

Soft Coeur

Do everything with a good heart

Mihaela Roxana...

Viziune. Atitudine. Sarcasm.

JURNAL BIZAR

Un blog folositor! (cărți, gym, filme, seriale, frumusete, animale de companie, produse)

